Vegan power ontbijt met vers fruit

vegan ontbijt

Ik betrap mezelf erop dat ik vaak met hetzelfde ontbijt: een grote, groene smoothie of een bak havermout. Zonde, want ik vind het ontbijt de leukste maaltijd van de dag. Probeer dit vegan power ontbijtje eens. De hoofd ingrediënten week je de avond van te voren, dus ’s ochtends is het binnen een paar minuten klaar. Maak het af met vers fruit en je bent ready to go!

Wat heb je nodig voor 1 portie?

  • 30 gram havermout, geweekt
  • 30 gram cashewnoten, geweekt
  • 125ml kokosyoghurt (ik gebruikte de Coco Start van Abbot Kinney’s)
  • 2 dadels
  • 1 tl agavesiroop
  • Toppings: vers fruit zoals blauwe bessen en frambozen.

Wat ga je doen?

  1. Week de cashewnoten en de havermout minimaal vier uur van te voren in een kom met ruim water. Beter doe je het de avond van te voren anders moet je wel héel vroeg opstaan. ;)
  2. Giet het water af van de havermout en de cashewnoten en doe de ingrediënten in een blender.
  3. Voeg de overige ingrediënten toe en blend het geheel tot het een romige textuur krijgt.
  4. Schenk het in een glas of een kommetje en maak het af met vers fruit.
  5. Geniet ervan!

En, heb je al trek gekregen? Ik ben benieuwd wat jij van dit ontbijt recept vind! Ik vind het ook leuk om jouw creaties op Facebook en Instagram te zien. Gebruik hiervoor #quirines zodat ik het kan terugvinden. 

You might also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *