Mijn goede voornemens voor 2018

goede voornemens 2018

Tuurlijk, je kunt iedere dag beginnen met goede voornemens. Niet omdat een nieuw jaar begint of wanneer het (weer) maandag is. Toch hou ik van het gevoel om een ‘nieuwe’ start te maken. Dus kon ik de verleiding niet weerstaan om goede voornemens te maken voor 2018 en deze deel ik graag met jullie.

The usual: Gezond(er) leven

Ik eet en leef over het algemeen gezond, maar het kan natuurlijk altijd beter. Niet omdat ik wil afvallen, maar omdat ik de laatste tijd minder energie heb. Hierdoor grijp ik sneller naar chocola, chips en sla ik een rondje hardlopen over. Ik wil nu beginnen met gezonder leven, zodat ik niet een maand voordat de zomer begint halsoverkop mijn voedingspatroon moet omgooien. Op de volgende punten ga ik letten:

Minder suiker

De afgelopen maanden heb ik iets te veel pepernoten, chocoladerepen en andere zoete troep gegeten. Ik ga suiker niet verbannen, maar ik haal geen eten in huis waarvan ik weet dat het barst van de suiker.

Minder alcohol

Doordeweeks drink ik niet, maar er gaat geen weekend voorbij dat ik niet drink. Twee jaar geleden heb ik een alcoholvrije maand gedaan en dat ga ik weer doen. Ik kan heel slecht tegen alcohol: de katers zijn verschrikkelijk en de dag daarna ben ik niks waard. De eerste drie weken van januari ga ik niet drinken en ik denk dat ik dit doortrek naar februari. Een uitzondering maak ik wel, eind januari ga ik een weekje op wintersport. Laf is het zeker, maar niks smaakt zo lekker als een koud biertje na een dag skiën.

Meer sporten

Doordat ik niet/minder ga drinken hou ik meer tijd over voor… sporten! Ik volg twee keer per week een yogales en ik ren wekelijks een rondje hard. Toch heb ik niet het gevoel dat ik écht sport. Ik ben aan het uitzoeken waar ik de komende maanden sportlessen kan volgen.

peanutbutter brownieBye bye peanutbutter brownie van Dophert

Persoonlijke doelen

Naast dat ik gezonder wil leven, heb ik een aantal persoonlijke doelen opgesteld. Door een aantal dingen te veranderen, hoop ik meer rust te vinden.

Minder laptop

Niks is zo fijn om ’s avonds series te kijken. Toch wil ik minder tijd besteden achter een beeldscherm en actiever zijn. Voor mijn werk bij Abbot Kinney’s en voor mijn blog kan ik niet zonder mijn MacBook en iPhone en daarom wil ik mijn vrije tijd minder besteden hieraan. De tijd die ik besteed achter mijn laptop, wil ik nuttiger indelen. Dus weg met de vlogs, de eindeloze Instagram-sessies en de Netflix marathons. Ik wil ’s avonds na het eten een rondje wandelen, een boek lezen of de keuken in duiken om wat lekkers te bakken.

Meer naar buiten

In 2018 wil ik meer naar buiten en de natuur opzoeken. Zoals ik hierboven aangaf, begint dat met wandelen in de avond maar ik wil vaker een weekendje weg uit de stad. Mocht iemand fijne plekken weten, in Nederland, laat het hieronder weten. :)

Me-time

Nadat ik in mei terugkwam van mijn reis, had ik als doel gesteld om meer tijd vrij te maken voor mezelf. Dit lukt best goed, al besteed ik die tijd meestal aan mijn website en social media kanalen. Ik doe dit heel graag en krijg daar energie van. Toch wil ik in 2018 (nog) meer tijd voor mezelf maken, zonder dat ik aan het werk ben.

Quirines

Ik blog alweer twee jaar en ik ben nog lang niet klaar. ;) Voor 2018 heb ik een aantal doelen opgesteld, zodat Quirines nog meer bezoekers trekt. Ik wil structuur aanbrengen, lay-out veranderen en meer opzoek gaan naar toffe samenwerkingen.

Ik ben benieuwd naar jouw goede voornemens voor 2018. Laat het hieronder in de comments weten of via Facebook en Instagram

You might also like

7 thoughts on “Mijn goede voornemens voor 2018”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *